مدیرکل شبکه دیدبانی سازمان هواشناسی کشور گفت: سازمان هواشناسی کشور با هدف تببین نقش هواشناسی در بخش کشاورزی در ششمین «کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی» که به وسیله وزارت جهاد کشاورزی برگزار می‌شود، مشارکت دارد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی مازندران، مصطفی ایزدفر در حاشیه نشست برنامه ریزی برای برگزاری ششمین «کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی» در سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام‌شده قرار است این رویداد تبیینی در برخی ایستگاه‌های هواشناسی ۳۱ استان کشور برگزار شود.

وی افزود: بخشی از محورهای این برنامه شامل تبیین اهمیت هواشناسی در بخش کشاورزی و راهکارهای مواجهه با کم بارشی و سرمای هوا است.

مدیرکل شبکه دیدبانی سازمان هواشناسی کشور ادامه‌داد: بر اساس برنامه ریزی انجام‌شده، ششمین «کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی» بهمن ماه امسال با حضور کارشناسان هواشناسی و هواشناسی کشاورزی، متخصصان و مدیران بخش کشاورزی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و کشاورزان برگزار شود.

ایزدفر تصریح کرد: کاروان ترویج تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های علمی، اجرایی و محلی، با ترویج الگوی کشت مناسب، به افزایش بیلان کاری در بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی کمک کند.

وی افزود: سازمان هواشناسی کشور به‌عنوان متولی پایش و پیش بینی وضع هوا نقش مهمی در چرخه امنیت غذایی دارد که قرار است در این برنامه اهمیت داده‌های هواشناسی و نقش آن در بخش کشاورزی تبیین شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، مدیرکل شبکه دیدبانی سازمان هواشناسی کشور گفت: هم اکنون ۳۴ ایستگاه هواشناسی کشاورزی در سطح کشور فعال است که خدمات جوی تخصصی به بخش کشاورزی ارائه می‌کند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *