همزمان با روز جهانی هواشناسی؛ سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران به اتفاق برخی مدیران استانی در اداره کل هواشناسی حضور یافتند و از بخشهای مختلف بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان مازندران، به مناسبت فرارسیدن سوم فروردین ماه، مصادف با ۲۳ مارس روز جهانی هواشناسی، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران به همراه  مدیر کل مدیریت بحران ، مدیر کل راه و شهر سازی ، مدیر عامل آب منطقه ای و هیات همراه از  اداره کل هواشناسی استان بازدید نمودند.

سید محمود حسینی‌پور در این بازدید با بیان اینکه هواشناسی نقش مهمی در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دارد، گفت: شاید زمانی اهمیت سازمان هواشناسی کمتر شناخته شده بود، اما امروز هر چقدر به جلو می‌رویم اهمیت هواشناسی بیشتر خود را نشان می‌دهد.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد :‌امروزه پایش های هواشناسی نقش مهمی در برنامه ریزی های هر جامعه دارد و فراتر از بحث های هواشناسی است.

استاندار مازندران در ادامه افزود : هواشناسی مازندران علاوه بر ارایه آمار نقطه ای وضعیت جوی که به صورت روزانه است می تواند با ارائه آمارها و تحلیل­های در برنامه ریزی و چشم اندازهای استان وارد عمل شود.

وی ادامه داد: ارایه تحلیل های چندین ساله هواشناسی مازندران به طور مثال در حوزه بارندگی­ها و میزان کاهش باران و آب در مناطق مختلف استان می تواند به مسوولان این کمک را بکند تا در برنامه ریزی های آینده این موضوعات را مورد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به ارتباط میان سایر موقعیت‌های استان و هواشناسی، افزود: یکی از اقدامات اساسی گردشگران رجوع به هواشناسی و توجه به وضعیت هوای منطقه است، باتوجه‌به اینکه مازندران مقصد گردشگری است و پیش‌بینی هواشناسی بسیار با اهمیت است می‌تواند نقش حیاتی را در انتخاب محیط مازندران برای گردشگران قرار دهد و برای ما هم اهمیت ویژه‌ای دارد.

حسینی پور ادامه داد: این اداره کل یک سازمان عملیاتی است جدا از گزارش‌های نقطه‌ای می‌بایست برای برنامه‌های درامدت استان گزارش تحلیلی ارائه نماید، میز دائم آب و هواشناسی می‌بایست بصورت هفتگی تشکیل شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه در گام نخست باید تلاش کنیم تا مقام نخست هواشناسی استان در مسیر پایدار بماند و دچار عقب‌ماندگی در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار و تعدیل‌نیروی ماهر نشویم، گفت: باتوجه‌به اینکه بیش از ۷۰درصد نیروهای اداره کل هواشناسی دارای تحصیلات عالی هستند، بهتر است با دانشگاه‌های کشور تعامل داشته باشید تا نیروهای بااستعداد را جذب کنید و بر اساس تجربه‌ها و برنامه‌هایی که هواشناسی دنبال می‌کند در داخل دانشگاه‌ها هم کرسی‌هایی و پژوهشگاهی پیرامون هواشناسی احداث شود.

وی با تأکید بر نقش مطالبه‌گری اداره کل هواشناسی در زمان پیگیری علل حوادث و بی‌توجهی مسئولان مرتبط نسبت به هشدارها، ادامه داد: در اینجا موضوع امنیت جانی و مالی مردم مطرح است تا در کاهش خسارات تأثیرگذار باشید.

حسینی‌پور با اشاره به نقش اطلاعات دریافتی از هواشناسی برای حفظ محیط‌زیست، باغات و جنگل‌های هیرکانی و سایر ظرفیت‌های استان، گفت: اداره کل هواشناسی باتوجه‌به جایگاه با اهمیتی که دارد باید بیشتر از گذشته دیده شود و می‌توانیم از ظرفیت مراکز دانش‌بنیان استان برای ارتقای نرم‌افزاری آن در کشور نیز استفاده کنیم.

سید محمدرضا رضوی، مدیر کل هواشناسی مازندران در جریان این بازدید، روند فعالیت بخش های مختلف این مجموعه را برای مقام عالی دولت در مازندران تشریح کرد.

رضوی در ادامه در مورد خدمات هواشناسی در بخش های مختلف و ارزش افزوده این خدمات و همچنین معرفی نرم افزار پیش بینی نقطه ای وضع هوای کشور و سامانه های اطلاع رسانی در فضای مجازی مطالبی را عنوان نمودند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *