یکشنبه و دوشنبه ۱۳ و ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ آسمان استان صاف تا نیمه ابری در بعدازظهر با افزایش ابر در ارتفاعات با بارش پراکنده همراه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی مازندران ، براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، هوای استان برای عصر امروز (جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲) تا فردا شنبه شاهد بارش باران و کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۵ درجه سلسیوس در سطح استان، بارش برف در ارتفاعات به‌ویژه محور کندوان از محدوده سیاه بیشه تا تونل و محور هراز از محدوده گزنک تا بعد از تونل امامزاده هاشم و پدیده مه در همه محورهای کوهستانی هستیم.

نبی پور با هشدار احتمال رعدوبرق و تگرگ در مناطق کوهستانی طی این مدت تصریح کرد: جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی محلی، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی به‌ویژه محورهای کندوان و هراز ، آسیب به پوشش خزانه برنج  و احتمال خسارات به شکوفه‌های درختان و سرمازدگی جوانه‌ها در مناطق کوهستانی از پیامدهای این سامانه سرد بارشی است.

وی با تاکید بر پرهیز از تردد جاده‌ای به‌ویژه محور کندوان و هراز، خاطرنشان کرد: در صورت ضرورت سفر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، بستن و محکم کردن پوشش نایلونی خزانه برنج ، مقاوم سازی سازه‌های کم‏‌مقاوم وتابلوهای تبلیغاتی، پرهیز از صعودکوهنوردان به ارتفاعات و پرهیز از اسکان درکنار رودخانه‏‌ها، اقدامات لازم جهت جلوگیری از سرمازدگی شکوفه‌ها و جوانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه ضروری است.

مسئول روابط عمومی هواشناسی مازندران در ادامه افزود: از شب شنبه این سامانه بارشی بتدریج از استان خارج میشه بطوریکه روز ۱۳ فروردین آسمان استان صاف و نیمه ابری خواهد شد. البته صبح همراه مه صبحگاهی و در ساعات بعداز ظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات با بارش پراکنده پیش بینی میشه.

نبی پور در ادامه گفت: قابل توجه کشاورزان عزیز استان، از روز دوشنبه ۱۴ فروردین تا پنجشنبه هفته آینده آسمان استان صاف تا نیمه ابری با افزایش تدریجی دما خواهد بود. نبی پور، کارشناس هواشناسی استان این هشدار را داد که دریای خزر از امروز تا روز دوشنبه هفته آینده مواجه و برای هر گونه فعالیت‌های مناسب نیست.

وی در پایان تاکید داشتند که در فصل بهار معمولا تغییرات نقشه های هواشناسی و در نتیجه تغییرات پیش بینی بیشتر می شود و لذا در صورت مشاهده چنین تغییراتی ،سعی می شود پیش بینی جدید تهیه و در دسترس قرار گیرد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *