در نشست استاندار مازندران با رئیس سازمان هواشناسی کشور، برای ایجاد ۱۰ ایستگاه هواشناسی جدید در سال آینده توافق شد. ‎

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان مازندران، در نشستی که با حضور رئیس سازمان هواشناسی کشور در دفتر استاندار مازندران برگزار شد، نماینده عالی دولت در استان با بیان این که هواشناسی برای مازندران با توجه به موقعیت خاص این استان در حوزه گردشگری و کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: سالانه ۴۰ میلیون مسافر و گردشگر به مازندران سفر می‌کنند و اطلاعات دقیق هواشناسی در برنامه‌ریزی‌های آن‌ها و همچنین ارائه خدمات به مسافران و مدیریت گردشگری و حضور مسافران در استان بسیار اثرگذار است.

حسینی‌پور تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های حاصل شده، مردم انتظار دارند پیش‌بینی‌های هواشناسی دقیق باشد که باید در این حوزه اهتمام جدی داشته باشیم.

استاندار مازندران با بیان این‌که طرح توسعه زیرساخت‌های هواشناسی مازندران باید یکی از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به مازندران باشد، گفت: برای ایجاد ایستگاه‌های جدید هواشناسی هر چه در توان داریم به کار می‌گیریم و در خصوص توسعه این زیرساخت‌ها با هدف افزایش دقت در پیش‌بینی‌های هواشناسی اهتمام جدی داریم.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد مجموعه هواشناسی مازندران گفت: تلاش می‌کنیم در دور دوم سفر ریاست جمهوری به مازندران برای ارتقاء زیرساخت‌های هواشناسی استان مصوبات خوبی داشته باشیم.

رییس سازمان هواشناسی کشور نیز در این نشست گفت: یکی از مشکلات پیش روی این سازمان کمبود نیرو در ایستگاه‌ها است که برای حل این مشکل به دنبال مجوز برای جذب ۳۰۰ نیروی جدید هستیم.

وی افزود برای بهبود عملکرد در ایستگاه‌های هواشناسی کشور جذب نیروهای جدید یک ضرورت است.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان این که مازندران از جمله استان‌های مهم در حوزه هواشناسی کشور محسوب می‌شود، افزود: با توجه به قرار داشتن مازندران بین دریای خزر و رشته کوه البرز، بررسی هواشناسی در این استان برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سحر تاجبخش خاطرنشان کرد: سال آینده ۱۰ ایستگاه هواشناسی در مازندران ایجاد می‌شود که همه تجهیزات برای توسعه این ۱۰ ایستگاه هواشناسی مازندران خریداری شده و منتظر آماده سازی زیر ساخت های لازم برای نصب تجهیزات آن هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *