احداث و بازسازی ۴ پروژه هواشناسی با حضور وزیر کشور در مازندران انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی مازندران، روز سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ همزمان با سفر یک روزه احمد وحیدی وزیر کشور به مازندران در جلسه شورای اداری استان مازندران با حضور استاندار، معاونین استاندار، اعضای شورای تامین و مدیران کل و فرمانداران با هدف افتتاح تجمیعی پروژه‌های استان مازندران ، ۴ پروژه هواشناسی مازندران نیز افتتاح شد.

  1. افتتاح و راه اندازی دو ایستگاه اقلیم شناسی خودکار دلیر چالوس

گستردگی زیاد شهرستان چالوس و باتوجه به رخداد سیل مرداد ۱۴۰۱و نیاز هواشناسی استان به اطلاعات سرشاخه رودخانه های مهم و مؤثر در سیلابها و دستور و مساعدت ویژه استاندار مازندران و مدیریت بحران فرمانداری شهرستان و بخش، ایستگاه  اقلیم شناسی خودکار دلیر چالوس افتتاح و راه اندازی شد.

  1. افتتاح و راه اندازی دو ایستگاه اقلیم شناسی خودکار جویبار

با توجه به تنوع کشت محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و مدیریت بحران‌های خشکسالی و سرمازدگی در شهرستان جویبار و عدم وجود ایستگاه هواشناسی در حوزه شهرستان ، ایستگاه  اقلیم شناسی خودکار جویبار احداث و راه اندازی شد.

رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه احداث دو ایستگاه خودکار دلیر چالوس و جویبار  برای استان مهم و ضروری است، گفت: این دو ایستگاه در راستای توسعه شبکه پایش استان احداث و راه اندازی شد.

 

رضوی افزود: ایستگاه  اقلیم شناسی خودکار، با ۵ سنسور سنجش پارامترهای هواشناسی شامل دما، رطوبت، میزان بارش، فشار و سمت و سرعتباد را به صورت لحظه ای و شبانه روزی اندازه گیری و گزارش می کند.

  1. بازسازی ایستگاه هواشناسی رینه و سیاه بیشه از محل اعتبارات حوادثی
  2. احداث ساختمان هواشناسی بلده ( در هفته دولت انجام شد)

شایان ذکر است یکی از پروژه های مهمی که در هفته دولت به بهره برداری رسید  جداسازی اینترنت از شبکه داخلی و شبکه دولت و امنیت شبکه هواشناسی بصورت فیزیکی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و هشدارهای جوی هواشناسی استان و خرید ۱۵ کامپیوتر اختصاصی ، فایروال جداگانه و سوییچ برای تمام طبقات اداره کل، کابل‌کشی ، اتصالات فیبر نوری و نصب سیستم نظارتی دانش بنیان و آنتی ویروس بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *