رئیس سازمان هواشناسی کشور در نخستین دقایق بامداد امروز از زیرساختها و تجهیزات هواشناسی فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی مازندران، مدیرکل هواشناسی مازندران در حاشیه این بازدید اظهار داشت: فرودگاه دشت ناز ساری به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و همجواری با کوهستان و دریا، همواره با رخداد انواع پدیده های مخاطره آمیز جوی به ویژه پدیده های کاهنده دید مواجه است که پایش آنها نیازمند تجهیزات خاص هواشناسی است.

محمدرضا رضوی افزود: این موضوع سبب شده تا با حمایت های سازمان هواشناسی کشور و مسئولان استان، ایستگاه هواشناسی این فرودگاه به جدید ترین تجهیزات کمک دیدبانی و سنجنده های دقیق هواشناسی مجهز شود.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر ایستگاه هواشناسی فرودگاهی دشت ناز ساری مجهز به سنجنده RVR برای پایش دید افقی در امتداد باند و سنجنده سیلومتر برای سنجش ارتفاع کف ابر است.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: تشکیل ابرهای کم ارتفاع و وقوع مه گرفتگی های فراوان در طول سال  از چالش های پرواز در فرودگاه ساری بود که با بهره برداری از این تجهیزات، استانداردهای عملیاتی فرودگاه در شرایط بد جوی تا حد قابل ملاحظه ای بهبود یافت.

رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایستگاه هواشناسی فرودگاهی ساری دارای گواهی بین المللی استاندارد سیستم مدیریت کیفیت خدمات است و تجهیزات و ادوات آن  در بازه های زمانی استاندارد، واسنجی و صحت سنجی می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *