معاون وزیر راه و شهرسازی در اولین روز سفر به مازندران جهت بازدید از زیرساخت های هواشناسی استان از ایستگاه هواشناسی «رینه لاریجان» در ارتفاع ۲۱۳۰ متری از سطح دریا بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان مازندران، مدیرکل هواشناسی مازندران در حاشیه این بازدید اظهار داشت: این ایستگاه در آبان سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید که یکی از اهداف تاسیس آن پایش کمیت های هواشناسی در محور مواصلاتی هراز است.

محمد رضا رضوی افزود: پیش از تاسیس این پروژه، هیچ ایستگاه هواشناسی در این محور پرترافیک و مهم کشور نبود و توسعه زیرساخت های پایش جو در این منطقه به شدت احساس می شد.

وی ادامه داد: ایستگاه هواشناسی «رینه لاریجان» یک ایستگاه منحصر به فرد است چراکه علاوه بر فعالیت های معمول یک ایستگاه هواشناسی تکمیلی، هم ماموریت پایش وضع هوای کوهستان و هم پایش بخش مهمی از جاده هراز را بر عهده دارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصرح کرد: ایستگاه رینه نخستین پروژه افتتاح شده هواشناسی مازندران در دولت سیزدهم بود که با حمایت های ستاد مرکزی سازمان هواشناسی کشور و استاندار مازندران به نتیجه رسید.

رضوی گفت:‌ از ابتدای دولت تا کنون زیرساخت های مهمی به شبکه دیدبانی هواشناسی مازندران ایجاد شده که یکی از این زیرساخت ها همین ایستگاه چند منظوره رینه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *