نشست تخصصی با عنوان “تغییرات کاربری اراضی و پوشش گیاهی در استان مازندران و اثرات آن” با مشارکت هواشناسی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی مازندران، روز سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲، نشست تخصصی با عنوان “تغییرات کاربری اراضی و پوشش گیاهی در استان مازندران و اثرات آن” با مشارکت هواشناسی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.

نظر به اهمیت شایان توجه جنبه های تغییر اقلیم بویژه وضعیت روند تغییرات کاربری اراضی و تاثیرات آن در برنامه های توسعه که در حوزه های امنیت آب و غذا دارد، این نشست تخصصی با مشارکت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، موسسه تحقیقات و آموزش کشاورزی ساری و هواشناسی استان مازندران در محل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.

در این نشست سه سخنرانی تخصصی در حوزه قانون گذاری تغییرات کاربری اراضی، تاثیرات تغییرات اقلیمی، وضعیت و پیش بینی روند تغییرات کاربری اراضی و تاثیرات آن ارائه شد که در این نشست محمد علی ملکی نماینده هواشناسی استان نیز مطالبی در ارتباط با توسعه شهری، تغییر کاربری اراضی، چرای بی رویه دام، جنگل تراشی های غیر مجاز، در مناطق بالادست، ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه، و متعاقب آن وقوع پدیده های حدی، خشکسالی های گسترده، بارش های با شدت زیاد  و مدت کم، مسائلی است که استان را در این حوزه دچار چالش می کند مطالبی بیان داشت در ادامه اضافه کرد به جای سازگاری با تغییرات اقلیمی با تغییر کاربری های اراضی و ….. به شدت این رخدادها می افزاییم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *